پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240545
ايران به آژانس قصد خود براي آغاز غني‌سازي 20 درصد را اعلام کرد
تاریخ انتشار : 1399/10/13 09:44:42
نمایش : 1380
خبرنگار وال‌استريت ژورنال در پيامي توييتري نوشت که ايران در نامه‌اي به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از قصد خود براي آغاز غني‌سازي 20 درصد اورانيوم خبر داده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، خبرنگار روزنامه وال‌استريت ژورنال خبر داد که امروز آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به شوراي حکام اطلاع داد که ايران در تاريخ 31 دسامبر 2020 (11 دي 1399) نامه‌اي ارسال کرده و در آن از قصد خود براي توليد اورانيوم غني شده 20 درصد در فردو را در راستاي طرح مجلس ايران اعلام کرده است.
 
خبرنگار وال‌استريت ژورنال ادامه داد که ايران اعلام نکرده که چه زماني غني‌سازي 20 درصد را آغاز خواهد کرد و همچنين در اين نامه اعلام شده که ايران تا 20 درصد غني سازي خواهد کرد و معلوم نيست که اين بدان معناست که آيا غني سازي اورانيوم را به 20 درصد يا کمتر از آن مي‌رساند.
 
مجلس شوراي اسلامي در چارچوب گام‌هاي کاهش تعهدات هسته اي و نامه رئيس جمهور ايران به کشورهاي اروپايي،در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امريکا عليه جمهوري اسلامي ايران و همراهي کشورهاي اروپايي با آن، طرح اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها را به تصويب نهايي رساندند. (جزئيات بيشتر)
 
براساس ماده ۱ مصوب اين طرح در راستاي تامين شروط ۹ گانه مقام معظم رهبري در خصوص توافق هسته اي ، سازمان انرژي اتمي ايران موظف است بلافاصله پس از تصويب اين قانون، جهت مسائل صلح آميز نسبت به توليد اورانيوم با غناي ۲۰درصد اقدام و سالانه به ميزان حداقل ۱۲۰ کيلوگرم آن را در داخل کشور ذخيره کند و همچنين سازمان مذکور موظف است نياز کشور براي مصارف صلح آميز به اورانيوم با غناي بالاي ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخير تأمين کند.
 
دولت کنوني آمريکا تحت رياست جمهور «دونالد ترامپ» در ارديبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت يکجانبه از اين توافق خارج شد.
 
دونالد ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پيگيري سياست موسوم به «کارزار فشار حداکثري» ايران را به حضور پاي ميز مذاکره براي رسيدن به «توافقي بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.
 
در حالي که دوران ۴ ساله رياست‌جمهوري ترامپ رو به اتمام است او در تحقق اين هدف ناکام مانده و ترامپ از سوي گروه‌هاي مختلف در آمريکا آماج انتقادات قرار گرفته است.
 
منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ايران، تشديد بي‌مورد تنش‌ها با اين کشور و جدا کردن مسير آمريکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
 
انتهاي پيام/.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html